Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2019

ΧΩΡΟΧΡΟΝΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΑ ΚΛΑΣΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ

Διευκρίνηση: Στο blog που έχουμε δημιουργήσει, ανεβάσαμε όλη τη διδακτική πορεία   που ακολουθήσαμε για να μπορεί κάθε μαθητής, αν το επιθυμεί, να παρακολουθήσει το βίντεο, να διαβάσει το κείμενο ή να κάνει κάποιες από τις εργασίες που έχουμε δημιουργήσει στη συγκεκριμένη ενότητα. Κατά τη διαδικασία της σύγχρονης επικοινωνίας δεν παρεπέμπουμε τους μαθητές καθ' όλη τη διάρκειά της αλλά όταν χρειάζεται. Όπως θα διαπιστώσετε παρακάτω, επαναλαμβάνουμε κάποιες οδηγίες που χρησιμοποίησε ο εκπαιδευτικός κατά τη σύγχρονη επικοινωνία που είχε με το τμήμα του. 


ΕΝΑ ΧΩΡΟΧΡΟΝΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΑ ΚΛΑΣΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ

1.Ο εκπαιδευτικός ρωτάει τους μαθητές " ακούγοντας τη λέξη "Ταξίδι" τι σας έρχεται στο μυαλό;" και γράφει τις λέξεις στο wordart.
Τα αποτελέσματα της ιδεοθύελλας:


Εκπαιδευτικός: 

α)Μπείτε στην ιστοσελίδα:

https://www.preceden.com/timelines/443756-geoklo, και δείτε τη χρονογραμμή για να προσδιοριστείτε στη χρονική περίοδο που εντάσσεται το ιστορικό ταξίδι που θα κάνουμε.β)Παρακολουθείστε το παρακάτω βίντεο με τίτλο "Χωροχρονικό Ταξίδι στα Κλασικά Χρόνια"




Εκπαιδευτικός: Αφού παρακολουθήσετε το βίντεο θα συνδεθούμε όλοι στο "skype" στην ομάδα που έχουμε δημιουργήσει και θα συζητήσουμε-σύγχρονη επικοινωνία-.

ΠAΡΟΥΣΙΑΣΗ

1. ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ

Α. Εκπαιδευτικός: Διαβάστε προσεκτικά το παρακάτω κείμενο "ΕΝΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΑ ΚΛΑΣΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ" που περιέχει τις βασικές πληροφορίες του βίντεο. Μπορείτε να καταγράψετε τις άγνωστες λέξεις που συναντάτε.


ΕΝΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΑ ΚΛΑΣΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ

   Τον 5ο αιώνα π.Χ.  η πόλη των Αθηναίων αναπτύσσεται πάρα πολύ. Η πόλη της θεάς Αθηνάς, η Αθήνα, με αρχηγό τον περίφημο ρήτορα, Περικλή, κατάφερε να γνωρίσει τη μεγαλύτερη δόξα. Ο Περικλής  ανέδειξε τη δύναμη της Αθήνας και μέσα από την πολιτική του, η Αθήνα εισήλθε στον λεγόμενο «Χρυσό Αιώνα».  Έννοιες όπως Βουλή, Άρειος Πάγος, Θέατρο, τέχνες επηρέασαν όχι μόνο ολόκληρη την Ελλάδα, αλλά όλη την ανθρωπότητα. Το σημαντικότερο γεγονός φυσικά που έγινε εκείνη τη χρονική περίοδο και οδήγησε στην εξέλιξη και ανάπτυξη όχι μόνο της Αθήνας αλλά και ολόκληρης της Ελλάδας, είναι «η γέννηση της Δημοκρατίας».
     Το όνομά του Περικλή συνδέθηκε με τον «χρυσό αιώνα». Είχε δυο πολύ σπουδαίους δασκάλους τον μουσικό Δάμωνα και τον μεγάλο φιλόσοφο Αναξαγόρα. Ο Περικλής ήταν πολύ ήρεμος και μιλούσε τόσο ωραία που κέρδιζε την εμπιστοσύνη των Αθηναίων.   Μιλούσε σπάνια, δηλαδή όταν είχε κάτι σημαντικό να πει. Τον ονόμασαν «Ολύμπιο» για την εξυπνάδα του, την ηρεμία του και τους συναρπαστικούς του λόγους. Στα χρόνια του Περικλή γεννήθηκε η αθηναϊκή Δημοκρατία που είναι η πρώτη δημοκρατία του κόσμου. Έγινε στρατηγός της Αθήνας σε ηλικία 34 χρονών περίπου.  

Εκείνη την εποχή οι πολίτες χωρίζονταν σε τρεις κοινωνικές τάξεις: στους Αθηναίους πολίτες -και οι δυο τους γονείς ήταν Αθηναίοι- και είχαν τα περισσότερα δικαιώματα, στους περίοικους που είχαν έρθει από άλλα μέρη και ασχολούνταν με το εμπόριο και στους δούλους που δεν είχαν κανένα δικαίωμα. Οι Αθηναίοι ήταν χαρούμενοι άνθρωποι και τον ελεύθερό τους χρόνο τον περνούσαν στα γυμναστήρια ή στην αγορά όπου εκεί συζητούσαν τα καθημερινά τους προβλήματα. 
     Οι Αθηναίοι ακολουθούσαν τη Μεσογειακή Διατροφή δηλαδή συνήθως έτρωγαν λαχανικά, ψάρια και ελιές.  Κρέας έτρωγαν στις γιορτές και όταν έκαναν θυσίες στους 12 θεούς του Ολύμπου. Έπιναν και λίγο κρασάκι αλλά νερωμένο. Έτσι ένιωθαν ευτυχισμένοι αλλά ποτέ μεθυσμένοι.
    Οι ρόλοι των δύο φύλων ήταν εντελώς διαφορετικοί με σήμερα. Οι άντρες δούλευαν, προστάτευαν την οικογένειά τους και συμμετείχαν σε κοινωνικές εκδηλώσεις, ενώ οι γυναίκες έκαναν τις δουλειές του σπιτιού και φρόντιζαν να είναι καλές μητέρες και σύζυγοι.
Η εκπαίδευση ήταν ιδιωτική, δεν υπήρχαν δημόσια σχολεία. Τα αγόρια μετά την ηλικία των 7 ετών  πήγαιναν στον δάσκαλο ή γραμματιστή και έκαναν μαθηματικά και γλώσσα, στον μουσικό και έκαναν μουσική και στο γυμναστήριο για να έχουν γερό σώμα.  Εκείνη την εποχή δεν υπήρχαν πανεπιστήμια. Οι νέοι πήγαιναν στην αγορά άκουγαν τους μεγάλους φιλοσόφους όπως τον Πλάτωνα, τον Σωκράτη και μάθαιναν πολλά πράγματα. Η αγορά έμοιαζε με ένα μεγάλο σχολείο.
Ο Περικλής αποφάσισε να κάνει την Αθήνα κέντρο των γραμμάτων και των τεχνών. Γι αυτό ανέθεσε στον μεγάλο γλύπτη Φειδία να αναλάβει την επίβλεψη των έργων τέχνης. Εκείνη την εποχή χτίστηκε ο Παρθενώνας, ναός αφιερωμένος στη θεά Αθηνά, πάνω στον λόφο της Ακρόπολης. Ο ναός στολίστηκε με πολλά έργα τέχνης.
     Στην Αθήνα έζησαν πολλοί άνθρωποι που ασχολήθηκαν με τα γράμματα. Η Αθήνα έγινε ένα σημαντικό σχολείο. Έλληνες από διαφορετικές περιοχές πήγαιναν στην Αθήνα για να ακούσουν τους σοφούς να μιλάνε για διάφορα θέματα που τους προβλημάτιζαν και να διδάσκουν τους νέους.



Εκπαιδευτικός: Στο συννεφόλεξο υπάρχουν 6 λέξεις που συναντάμε για πρώτη φορά. Μπείτε στο Ηλεκτρονικό Λεξικό (Λεξικό Κοινής Νεοελληνικής Μ. Τριανταφυλλίδη)  και καθένας θα αναζητήσει την άγνωστη λέξη που έχει αναλάβει, θα βρει την ερμηνεία της ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ,

Ο χρόνος που δίδεται είναι 10λεπτά.  

 Β.Εκπαιδευτικός: Αφού σας δόθηκαν διευκρινιστικές οδηγίες σχετικά με την εργασία, κάθε τριμελής ομάδα θα κάνει το εξής: Η πρώτη ομάδα θα αναζητήσει 5 μεταφορικές συμφράσεις που ξεκινούν με «ταξίδι στο..» και η δεύτερη 5 μεταφορικά ονοματικά σύνολα που αποτελούνται από «επίθετο+ταξίδι». Θα ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ για να πραγματοποιήσετε τη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Εφόσον συνομιλείτε στο skype μπορείτε να βοηθάτε ο ένας τον άλλον για να διεκπεραιώσετε την εργασία με επιτυχία. Στη συνέχεια θα συναντηθούμε όλοι μαζί σε 8' και θα συζητήσουμε τα αποτελέσματα.



2.ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

Εκπαιδευτικός: Ακολουθήστε τις οδηγίες που σας δόθηκαν και πραγματοποιήστε τη δραστηριότητα. ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ:
Αν θέλετε να επαναλάβετε τη διαδικασία αναζήτησης των λόγιων προθέσεων:Σύνθετη αναζήτηση ΛΚΝ- Τύπος λήμματος:Πρόθεση- Επίπεδο Υφους:λόγιο- Βρες ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

ΠΡΑΚΤΙΚΗ

Εκπαιδευτικός: Ακούστε προσεκτικά το αρχείο ήχου που σας δίνεται ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ για να πραγματοποιήσετε την άσκηση που έχει δημιουργηθεί με το εργαλείο educaplay ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ 



ΠΑΡΑΓΩΓΗ
ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ, ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ

Εκπαιδευτικός:  Ακούστε προσεκτικά (4 λεπτά) το παρακάτω αρχείο ήχου, το οποίο περιέχει το κείμενο που ήδη έχετε διδαχτεί " Ένα ιστορικό ταξίδι στα κλασικά χρόνια" ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ  και στη συνέχεια θα συνδεθούμε όλοι στο skype και θα συζητήσουμε για αυτά που σας εντυπωσίασαν από τα κλασσικά χρόνια και για τη θέση της γυναίκας.

Εκπαιδευτικός: Τώρα θα λειτουργήσετε πάλι ως ομάδα (2 τριμελείς ομάδες) και θα δημιουργήσετε μια ιστορία κόμικ με το πρόγραμμα powtoon ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ Κάθε ομάδα θα συνδεθεί στο skype για να συνεργαστείτε με επιτυχία και να δημιουργήσετε μια ωραία ιστορία-κόμικ. Στη συνέχεια θα την αναρτήσετε στο blog μας. Δείτε ένα παράδειγμα  ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Εκπαιδευτικός: Για να κλείσουμε ευχάριστα και αυτό "το μαθησιακό ταξίδι" θα συμπληρώσει ο καθένας ατομικά το παρακάτω ερωτηματολόγιο και θα μας ανακοινώσει online στο skype τα αποτελέσματα. ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΑΠΟΛΑΥΣΑΤΕ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΤΑΞΙΔΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΛΛΑ "ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ ΤΑΞΙΔΙΑ"

                                                                      ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ


ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ

1.ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ Γραπτού Λόγου και Παραγωγή Γραπτού Λόγου
Εκπαιδευτικός: Διαβάστε τις πληροφορίες για την περίοδο των κλασικών χρόνων  που σας δίνονται ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ  και στη συνέχεια γράψετε τι συμβαίνει σήμερα και την προσωπική σας άποψη.   


2.ΧΡΗΣΗ ΓΛΩΣΣΑΣΕκπαιδευτικός: Καθένας από εσάς θα κάνει την παρακάτω δραστηριότητα-ατομική δραστηριότητα-. Στο πρώτο link θα βρείτε  το κείμενο που θα πρέπει να συμπληρώσετε ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ και στο δεύτερο θα βρείτε τις σωστές απαντήσεις ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩΚΠΛ (Κατανόηση Προφορικού Λόγου) - ΠΠΛ (Παραγωγή Προφορικού Λόγου)
Επικοινωνιακή δραστηριότητα




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου